خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی+ فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

اجرای نمایش «سفر تمدن‌ساز» در حرم مطهر امام رضا(ع) | این تجربه نو برایم ارزشمند است

  • کد خبر: ۱۶۶۵۵۱
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
اجرای نمایش «سفر تمدن‌ساز» در حرم مطهر امام رضا(ع) | این تجربه نو برایم ارزشمند است
نمایش آیینی «سفر تمدن‌ساز» اثر رضا صابری، روایتی است از دوران حکومت هارون و مامون عباسی و ظلمی که پنهان و آشکار به شیعیان روا می‌داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا صابری نویسنده و کارگردان نمایش سفرتمدن‌ساز، در حاشیه ششمین اجرای این نمایش در حرم مطهر رضوی، گفت: این نمایش نام دیگری داشت به اسم «ایرانیان» که در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر افتخار آفرین شد. این نمایش درباره زندگی امام رضا (ع) است و نقش ایرانیان در فرایند تاریخی حضور ایشان درسرزمین ایران قلم خورده است. من با یک سال مطالعه در تاریخ و روایت متن این نمایش را نوشتم و امروز که این نمایش با نام «سفر تمدن‌ساز» در حرم رضوی به روی صحنه رفته برایم ارزشمند‌تر از گذشته است.

صابری با بیان اینکه «ایرانیان» متفاوت‌ترین اثر نمایشی اوست، یادآور شد: زبان نمایش «ایرانیان» تلفیقی از ادبیات کهن و محاوره است تا هم قابل‌فهم زمانه باشد و هم سبقه تاریخی نمایش را به تماشاگر منتقل کند و اکنون نمایش «سفرتمدن ساز» برگرفته از نمایش ایرانیان است و امروز بسیار خوش حالم که نمایشی موفقی را روی صحنه در حرم مطهر داریم.

به گفته صابری، این نمایش در دومین همکاری و با حمایت آستان قدس رضوی  اجرا می‌شود.

صابری افزود: استقبال مردم از این نمایش حس امید را در ما بیش از پیش  زنده می‌کند و این تجربه نو برایم ارزشمند خواهد بود که این نمایش با این حجم از تماشاچی در حرم مطهر رضوی به روی صحنه رفته است که ما قدردانیم.

تجربه متفاوت در حرم مطهر رضوی

محمد برومند تهیه کننده تاتر حماسی سفر تمدن‌ساز نیز در حاشیه نخستین شب اجرای این نمایش در حرم مطهر رضوی گفت: این تجربه متفاوتی در حرم مطهر رضوی ا‌ست که اجرای زنده تئاتر را در این آستان برای مخاطبان برگزار می‌کنیم. خوشبختانه در اجرای نخست میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین مروی بودیم و تولیت آستان قدس بعد از دیدن این نمایش گفتند «ما آمادگی داریم هر روز در حرم مطهر روضوی نمایش برگزار شود.»

برومند در ادامه با بیان اینکه، ما مردم عادی و علاقه‌مند به دین را با تئاتر آیینی آشنا می‌کنیم، تاکید کرد: این  اتفاق یعنی اجرای تئاتر دینی در جوار امام رضا (ع) برای ما افتخار است.

او در باره نحوه بهره‌مندی مخاطبان از این نمایش نیز توضیح داد: این تئاتر برای مخاطبان در حرم مطهر رضوی به شکل رایگان و با حمایت آستان قدس اجرا می‌شود.

گفتنی است، ۱۵ بازیگر و ۱۵ نفر در پشت صحنه برای اجرای نمایش سفر تمدن ساز فعالیت می‌کنند.

ششمین اجرای این نمایش نیز، امشب، ۷ خرداد، در حالی اجرا شد که تقریبا صندلی خالی در سالن نمایش دیده نمی‌شد.

نمایش سفر تمدن ساز تا ۱۱ خرداد ماه در دوسانس ۵:۳۰ و ۷:۳۰ در تالار قدس حرم مطهر رضوی، واقع در کتابخانه مرکزی این آستان، روی رفته و میزبان علاقه‌مندان و زائران خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->